Baktankar

Det är en sådan period igen. Jag har börjat baka igen. 


När saker känns lite mycket i livet så börjar jag baka. Det är något väldigt tillfredsställande med att ha bakat något. Man har gjort något. Ungefär samma känsla som när man sytt något men för tillfället är det lättare att baka än att sy på grund av barnen.


Och tillslut blir det matbröd för tydligen känner till och med jag att det räcker med gott fika efter en tid. Just nu blir det oftast kanonkulebröd eller formbröd med vetekross, honung och rapsolja. Har kommit på att om jag skivar det och fryser in det så har en rostbröd en kan plocka från frysen så slipper en att det torkar och har sig.

 

Så när jag inte orkar tänka på annat så tänker jag på bröd. Bröd med mandel, skållningar, valnötsbröd, surdeg, kryddor som kan vara gott i, semlor och massa sånt. Hur gör ni när man går och grubblar på saker ni inte kan göra något åt och tillslut inte orkar tänka på. Eller har ni någon bra idé på något att baka? 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0