Jag är den begie kunden i Macken

Ibland blir jag så trött på allt. Brukar beskriva mig själv som en blandning av Begie Kunden i Macken och Hedlund (han i husvagnen) i den där sällskapsresanfilmen där de åker skidor. Jag kan inte småprata. 

Det blir värre när jag är mammaledig. Mina skills när det kommer till socialt samspel med vuxna går i botten. Då blir det minst sagt jobbigt när man vaknar ur bebibisbubblan och inser att man MÅSTE träffa vuxna människor för att inte bli knäpp.

Så då och då rafsar jag ihop mig, skiter i rösten som säger att ingen vill träffa mig egentligen och hör av mig till vänner och bekanta. Och går från att bara träffa folk varannan vecka till att ha något planerat med andra typ 4 dagar i samma vecka.

Inte heller lagom. Blir ju svintrött bara av att prata med de jag möter när jag hämtar och lämnar äldste barnet på förskolan. Men samtidigt är det roligt att träffa folk igen! Måste bara fokusera på att ladda batterierna däremellan. Så ingen städning här hemma! 



Så här ser det ut hemma just nu. Jag bakar och undviker städning. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0