Dockskåp

Nu är skrället äntligen färdigt. Egentligen var det väl rätt roligt men ibland gör jag saker mer komplicerat än nödvändigt. Stommen är ett dockskåp från Ikea. 

Här har ni lite bilder. Barnet blev glad i alla fall. 

Här grundmålade jag och målade utsidorna vita, kanske blandade ihop tak och väggar då och då. 

Här är i alla fall alla delar i rätt färg. Tycker att det blir riktigt snyggt med trägolvet. 

Kass bild men den föreställer en del av ett bakstycke som limmats ihop med en bit masonit. Det ligger under böckerna. 

Här är allt på plats. Det var inte helt lätt att få taket på plats när man kletat massa lager med färg på alla bitar och i alla förborrade hål, men det gick. Sen fick jag kleta på rätt mycket spackel i skarven, slipa och sedan måla i skarven mellan tak och vägg. 

Tapeterna är från vårt hus. Lite kul ändå. 

Badrummet ser lätt ut men det var mycket jobb för slät, vit vägg. Borde kanske inte ha retat mig så mycket på skillnaden i djup på bakstycket att jag för att få en slät badrumsvägg fick gå igenom följande steg : formpassa en bit masonit (nej taket hamnade aldrig riktigt rätt efter det), spackla, tapetsera hela bakstycket, måla badrummet 4 (!)  gånger. När väggen var klar tapetserade jag golvet och lackade det två gånger.

Nu vet ni vad jag pillat med på sista tiden när barnen sovit. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0