Sommarglädje

Egentligen gillar jag inte sommaren. Det är lite för varmt och soligt för mig. Särskilt nu med torkan, för tredje året.

Men igår när jag stod och plockade körsbär i mina föräldrars trädgård och funderade på vad jag skulle göra av dem så insåg jag att det är det här jag älskar med sommaren. Alla bär, att få plocka och koka goda grejer av.

När jag var femton någonting så insåg jag att jag var tvungen att lära mig koka vinbärsgelé. Annars skulle det vara slut med det samma dag mormor inte kunde koka mer. Att man kunde köpa sådant hade liksom aldrig gått upp för mig.



Så igår plockade vi lite för mycket bär och fick hålla på hela kvällen! Men då blev det kräm, gelé, körsbärssylt, körsbärssylt, svartvinbärssylt och körsbär /svartvinbärssylt. Men nu blir det inget förrän äpplena och plommonen mognar. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0