Helgens bravader

Egentligen borde jag skriva här mer. Jag behöver ju det, jag gillar ju det. Men ibland känns det så stort. Som värsta grejen. Så nu drar jag bara helgen som varit. 

På fredagen städade jag och barnen. Går förvånansvärt bra med båda hemma. Går faktiskt mycket bättre än om jag städar när Pyret är på förskolan. Semlan blir på bättre humör och har mer tålamod med att sitta i babysittern eller på golvet om Pyret är med. Och Pyret gillar att städa. Fast ibland vill han ha hörselskydd för dammsugaren låter för mycket. Nä men om man inte är stressad går det finfint att städa ändå. Trodde jag aldrig. 


Ursäkta röran, städning pågår! 



På kvällen skulle vi åkt till mina föräldrar men mamma var sjuk så vi blev hemma. Vi bakade pizza och kollade på film. Superlyxigt att barnet blivit stor nog för fredagsmys!

Lördagen städade vi resten av huset fram till lunch som vi åt hos svärmor för att hälsa på en bekant från USA som kommit hit igen på besök. Förra gången hon var här var Pyret i magen. Vad mycket som hänt sedan dess alltså!

Igår hälsade jag på mina föräldrar medan sambon jobbade. Farsan fyller år idag så det var tårta och lite firande. Sen blev det våfflor hos svärmor. Skulle egentligen gjort en fördeg till lite formbröd men det fick bli nu på morgonen istället. Kan ju skriva mer om det i nästa inlägg för nu börjar det ta sig. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0