Saknad mens

Härom kvällen när jag skulle natta Semlan så hade jag lite ont i ryggen, så insåg jag plötsligt att jag hade inte mens en enda gång under 2017. Mitt första mensfria år sedan 2004. Känns knäppt! Har fortfarande inte fått tillbaka mensen sedan förlossningen och det känns märkligt även om jag vet att det är helt normalt. 

Förra gången kom den som ett brev på posten en vecka efter att avslaget slutat. Men med skillnaden att jag fått jobbig PMS-ångest och smärtan är mer likt ett (inte särskilt smärtsamt) värkarbete än det där molandet jag hade förut. 

Nu går jag liksom och väntar och har gjort det ett par månader. Å ena sidan, ska jag få värre PMS-ångest så kan jag gärna vänta lite till men är den som tidigare så vill jag ha det överstökat liksom, slippa undra hur det ska bli. Känner mig nästan som inför första mensen. Som jag tittade vid varenda toabesök mellan fyran och åttan då den äntligen kom. När kom eran mens tillbaka efter graviditeten? Var det mycket skillnad för er? 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0